Trombositten zengin plazma ya da trombositleri zenginleştirilmiş kan plazması olarak adlandırılan PRP, çok sayıda trombosit ve trombositlerin salgıladığı yumuşak dokular, saç ve cilt üzerine uyarıcı etkisi olan çeşitli büyüme faktörleri içermektedir. PRP tedavisi günümüzde de kozmetik işlemler başta olmak üzere tıbbi uygulamalarda sıkça ve güvenle kullanılmaktadır. Kozmetik dermatolojide PRP cilt gençleştirme, saç dökülmeleri, yara izi, sivilce izi tedavisi amacıyla sıklıkla yaptığımız bir uygulamadır.

Uygulama yapılacak kişiden bir tüp kan alınır. Santrifüj yardımıyla trombositler saflaştırılıp büyüme faktörleri açığa çıkmış plazma direkt noktasal uygulamayla enjeksiyon yöntemiyle uygulanır. Böylece biyoyararlanımı en yüksek düzeyde olur.

PRP ( trombositten zengin plazma) uygulaması uzun etkilidir, derinin doğal biçimde yeniden yapılanmasına yardımcı olur. Plateletler(trombositler) vücudumuzda hasarlı dokuları onaran büyüme faktörlerini yapısında barındıran kan hücreleridir. PRP uygulamasıyla dokuya normal kan dolaşımıyla taşınabilecek olandan çok daha fazla büyüme faktörü verilir. PRP’nin dermatolojide uygulama alanları cilt gençleştirme, akne skarı (sivilce izleri), alopesi (saç dökülmeleri), melasma (cilt lekelenmeleri) tedavisinde kullanılmaktadır.

Cilt yenileme ve gençleştirmede 2-3 haftada bir 3 seans uygulama sıklıkla yeterli olurken alopesi (saç dökülmesi) tedavisinde hastalığın şiddetine bağlı olarak 2-4 haftada bir 3-6 seans yapılması önerilir.